Strona główna » Na bieżąco » Aktualności / wydarzenia » Archiwum » 2012 » Luty
Bądź na bieżąco z informacjami z Jarosławia, zostaw nam swój e-mail:

Aktualności / wydarzenia

Informacja o awarii filtrów membranowych

W związku z wystąpieniem przed trzema tygodniami awarii filtrów membranowych informuję, że pomimo deklaracji składanych przez wykonawcę inwestycji – Inżynierię Rzeszów S.A. i dostawcę systemu – firmę Pall Poland Sp. z o.o., problem zaopatrzenia w wodę naszych odbiorców nie został do końca rozwiązany.

Do 10 lutego br. usterka miała zostać usunięta, jednak nie przywrócono stabilnej pracy filtrów (wydajność ta gwarantowana była przez wykonawcę przez okres 52 tygodni w roku, przy temperaturze wody w zakresie od +0,5 C do +25 C).

Pomimo utraty wydajności filtry zabezpieczyły wodę podawaną do sieci pod względem bakteriologicznym.

Ponieważ sytuacja przedstawia się jak wyżej, a system filtrów membranowych objęty jest 5-letnią rękojmią, od 11 lutego br. podjęliśmy działania prawne w tym kierunku. Jesteśmy w ciągłym kontakcie z Inżynierią Rzeszów - generalnym wykonawcą instalacji, który zleca naprawę awarii filtrów firmie Pall Poland. Specjalistyczny serwis z niemieckiego oddziału firmy Pall pracuje od 7 lutego br. bardzo intensywnie, ale jego działania nie przyniosły jeszcze pożądanego efektu. Wprawdzie uzyskał on zwiększenie średniej wydajności urządzenia do ok. 65%, nie zaspokaja to jednak potrzeb wszystkich naszych odbiorców.

Zdaję sobie sprawę, że problemem tym najbardziej dotknięci są mieszkańcy Widnej Góry, osiedli Jarosławia: Pułaskiego, Jagiellonów, Wojska Polskiego, a także część mieszkańców Kidałowic i Pawłosiowa.

Burmistrz Miasta Jarosławia, z chwilą otrzymania ode mnie wiadomości o problemach z zaopatrzeniem w wodę, natychmiast zwołał posiedzenie sztabu kryzysowego z udziałem właściwych służb i spółek PGKiM i PWiK.

Realizacja inwestycji związanej z zainstalowaniem filtrów membranowych była dla władz miasta i przedsiębiorstwa bardzo ważną sprawą. Dlatego też i z tych powodów chcemy szczegółowo wyjaśnić powstałą sytuację, za którą wszystkich odbiorców przepraszamy.

21 lutego otrzymaliśmy drogą elektroniczną raport, który miał zawierać przyczyny i termin usunięcia awarii filtrów, ale niestety, nie przyniósł konkretnych wyjaśnień.

Ze względu na wagę problemu uważałem za stosowne przekazać Państwu rzetelną i w miarę możliwości wyczerpującą informację. W przypadku zmiany sytuacji, będą Państwo o tym natychmiast informowani za pośrednictwem strony internetowej przedsiębiorstwa www.pwik-jaroslaw.pl  i strony Urzędu Miasta www.jaroslaw.pl.

W dalszym ciągu służby przedsiębiorstwa realizują dostawę wody na każde wezwanie telefoniczne. Całodobowo można dzwonić pod nr tel. 994 lub 16 621 25 02, 16 621 62 66 (od godz. 7.00 do 15.00).

 

Prezes Zarządu PWiK w Jarosławiu Sp. z o.o.
Jan Pels

Biuro Informacji i Komunikacji Społecznej
(23.02.2012 | aktualizacja 27.02.2012 09:14)
Archiwum
Listopad 2017
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12