Aktualności / wydarzenia

Prezentacja Jarosławia w Centrum Multimedialnym "Foksal" w Warszawie

Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła krajową kampanię poszczególnych regionów Polski pod względem atrakcyjności turystycznej. W dniu 2 września - jako pierwsze - swoje walory zaprezentowało województwo podkarpackie. Na spotkanie do Centrum Multimedialnego "Foksal" w Warszawie przybyli: Podsekretarz stanu w ministerstwie gospodarki Małgorzata Okońska - Zaremba, Prezes Polskiej Organizacji Turystyki Andrzej Kozłowski, Marszałek Województwa Podkarpackiego Bogdan Rzońca, Prezes Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Jan Sołek. Konferencję prowadzili dziennikarze Polskiego Radia w Rzeszowie: Adam Głaczyński i Adam Daniczyszyn. Zofia Krzanowska zachęcała do uczestnictwa w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Dawnej "Pieśń naszych korzeni", który odbywa się w Jarosławiu w ostatnim tygodniu sierpnia: "Trzeba przyjechać do Jarosławia, by poznać niepowtarzalny urok, prawdziwy artyzm i profesjonalne wykonanie.

Niezależnie od pogody i repertuaru na festiwalu nigdy nie pojawia się nuda ani rutyna". Ponieważ tegoroczna edycja odbyła się po raz 10-ty, przedstawiła krótką relację z najważniejszych wydarzeń w historii tych imprez. W jarosławskiej prezentacji wykorzystano zdjęcia zespołów, które wystąpiły w tym roku oraz utwory muzyczne włoskiego zespołu Micrologus. Temat wywołał duże zainteresowanie mediów, mogących poszerzyć informacje o Jarosławiu, dzięki przekazanym folderom promocyjnym.

Przedstawiciele prasy, radia i telewizji odbyli spacer po Rzeszowie i Przemyślu. Podczas prezentacji omówiono również zamki w Łańcucie, Krasiczynie i Baranowie, skansen w Sanoku, szlak architektury drewnianej, Bieszczady oraz uzdrowiska w Rymanowie i Iwoniczu. Przedstawiono też zasady funkcjonowania Związku Gmin Turystycznych Pogórza Dynowskiego. Scenę z życia wojaka Szwejka zagrali aktorzy przemyskiego "Fredreum", zaś kompozycje kwiatowe z bibuły wykonywał Andrzej Kusz z Bóbrki. Na degustację potraw kuchni bieszczadzkiej zaprosiły członkinie Koła Gospodyń Wiejskich w Uhercach, zaś stół biesiadny przygotowały przedstawicielki Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. zapraszając do wizyty na zamku w Krasiczynie i Baranowie. Imprezie towarzyszyła wystawa prac twórców ludowych oraz fotogramy architektury drewnianej. Po zakończeniu prezentacji przeprowadzono konkurs wiedzy o regionie, którego nagrodami były bilety bezpłatnego 3-dniowego pobytu w Przemyślu i Krasiczynie dla kilku osób. Wszyscy dziennikarze otrzymali na pamiątkę drewnianego "ptaka - klepaka" - symbol Podkarpacia.

Celem akcji jest promocja mniej znanych terenów. Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła konkurs na najlepszy materiał prasowy, radiowy i telewizyjny promujący atrakcyjność miast oraz imprez kulturalnych i turystycznych. Zakończenie kampanii promocyjnej planowane jest w czerwcu 2003 r.

Małgorzata Cicirko-Błahuta
(04.09.2002 | aktualizacja 30.11.2007 16:41)
Prezes Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Jan Sołek, Marszałek Województwa Podkarpackiego Bogdan Rzońca, Podsekretarz stanu w ministerstwie gospodarki Małgorzata Okońska – Zaremba , Prezes Polskiej Organizacji Turystyki Andrzej Kozło
Prezes Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Jan Sołek, Marszałek Województwa Podkarpackiego Bogdan Rzońca, Podsekretarz stanu w ministerstwie gospodarki Małgorzata Okońska – Zaremba , Prezes Polskiej Organizacji Turystyki Andrzej Kozło
Zofia Krzanowska podczs prezentacji miasta Jarosławia
Zofia Krzanowska podczs prezentacji miasta Jarosławia
Copyright © 2014 Urząd Miasta Jarosławia, ul. Rynek 1, 37-500 Jarosław
Tel.: +48 16 624 87 00, faks: +48 16 624 87 65