Strona główna » Nasze wydawnictwa » styczeń-luty, nr 1-2 (147-148) / 2005 » Sesja Rady Miasta
Bądź na bieżąco z informacjami z Jarosławia, zostaw nam swój e-mail:

Nasze wydawnictwa

styczeń-luty, nr 1-2 (147-148) / 2005

Odpowiedzi na interpelacje - Sesja Rady Miasta Jarosławia z 28.12.2004 r.
Pan Wacław Spiradek
Zastępca Przewodniczącego Rady Miasta
  1. W odpowiedzi na interpelację zgłoszoną na Sesji RM 28.12.2004 r. dotyczącą wydania Biuletynu Informacyjnego Miasta Jarosławia na temat podsumowania dwóch lat kadencji samorządowej i zarzutu, iż "wymienione osiągnięcia są dziełem tylko Pana Burmistrza i jego pracowników" informuję, iż autorem tekstów był zarówno Przewodniczący Rady Miasta p. Marian Janusz jak i ja. Już we wstępie zamieszczonym na str. 3 napisaliśmy: "dziś gdy minęło dwa lata kadencji pragniemy zwrócić uwagę na niektóre zadania, które udało się wykonać dzięki współpracy radnych Rady Miasta Jarosławia z Burmistrzem, Zastępcami, Panią Skarbnik, Panem Sekretarzem, a także dzięki pracy urzędników oraz zaangażowaniu zarządów i pracowników spółek komunalnych". Jest to bardzo czytelny dowód uznania i wynik wspólnych dokonań. Dla szczególnego podkreślenia roli władzy uchwałodawczej pod całym sprawozdaniem widnieją podpisy Przewodniczącego RM i Burmistrza Miasta. Pragnę również wyjaśnić, że Przewodniczący zaakceptował zaproponowaną wersję w/w numeru periodyku miejskiego.
  2. Niniejszym przedkładam wyjaśnienie w sprawie przetargów na stację paliw przy ul. Piekarskiej oraz wykorzystania pozostałych obiektów: - na stację paliw PGKiM w Jarosławiu ogłaszało kilkakrotnie przetargi (07.07.04, 02.08.04, 31.08.04, 04.10.04, 27.10.04). Na trzy pierwsze przetargi nikt się nie zgłosił, w dniu 04.10.04 r. do przetargu przystąpiła firma WATKEM i firma KOREX. Przetarg wygrała firma WATKEM. Jednak nie przystąpiła do podpisania umowy najmu. Zgodnie z obowiązującym w Spółce Regulaminem Przetargów ogłoszono kolejny przetarg na 27.10.2004 r. Do przetargu w tym dniu przystąpiła tylko firma WATKEM. Tym razem firma WATKEM po wygraniu przetargu przystąpiła do podpisania umowy i rozpoczęła przygotowanie obiektu do działalności. Firma KOREX (informacja telefoniczna, pismo wpłynęło do Spółki 06.12.2004 r.) złożyła protest przeciwko rozstrzygnięciu przetargu z 27.10.2004 r. Zarząd podjął natychmiastową decyzję o unieważnieniu przetargu. Od decyzji tej odwołała się firma WATKEM, która poprzez kancelarie Radców Prawnych (...) wniosła sprzeciw wobec unieważnienia przetargu. Po przeanalizowaniu wyjaśnień Komisji Przetargowej oraz opinii Radcy Prawnego uznaliśmy zasadność sprzeciwu w świetle obowiązujących przepisów prawnych i Regulaminu Przetargów obowiązujących w Spółce i zezwoliliśmy na realizację umowy najmu, uznając, że zarząd nie mógł unieważnić przetargu ponieważ w świetle przedstawionych wyjaśnień Komisji Przetargowej i Radcy Prawnego brak było podstaw do unieważnienia przetargu. Umowa najmu zawarta jest na czas określony do dn. 31.08.2006 r. z możliwością jej rozwiązania za 1-miesięcznym wypowiedzeniem. Wszelkie nakłady związane z przystosowaniem obiektów do działalności gospodarczej spoczywają po stronie najemcy i nie obciążają Wynajmującego w czasie trwania umowy, jak i po jej rozwiązaniu przez którąkolwiek ze stron. Członkowie Zarządu Spółki nie biorą bezpośredniego udziału w przetargach, a swoje decyzje podejmują opierając się na działaniach powołanej Komisji Przetargowej oraz opiniach zatrudnionego Radcy Prawnego.
  3. Odnośnie pozostałych obiektów informujemy, że do 07.-01.2005 r. zostały wynajęte pomieszczenia w dwóch budynkach położonych przy parkingu, parking oraz część przybudówek przy hali - dawnej "ujeżdżalni". Na utwardzonym terenie pomiędzy wynajętymi budynkami, a "ujeżdżalnią" zorganizowano odkryte stanowiska do handlu warzywami i owocami, z dostępem do bież. wody i wc.
  4. W nawiązaniu do tras rowerowych przedkładam poniżej odpowiedź na interpelację:
Informacja dotycząca realizacji projektu grantowego pt. "Euroregionalne Trasy Rowerowe - na szlaku miast Jarosław - Użgorod" Nr 1/FMP/PGW/2001.
  1. Numer projektu: 41/FMP/PGW/2001.
  2. Tytuł: "Euroregionalne Trasy Rowerowe - na szlaku miast Jarosław - Użgorod".
  3. Wnioskodawca/beneficjent: Gmina Miejska Jarosław
  4. Partner zagraniczny: Miasto Użgorod.
  5. Kierownik projektu: Krzysztof Plamowski - prezes Bieszczadzkiego Towarzystwa Cyklistów.
  6. Zatwierdzona kwota projektu w EUR: 37480.
  7. Zatwierdzona kwota dofinansowania w EUR: - 28110.
  8. Realizacja projektu od 1.11.2003 r. do 25.09 2004 r.
  9. Kierownik projektu wraz z Bieszczadzkim Towarzystwem Cyklistów wytyczył i oznakował - 200 km tras objętych projektem w trzech pętlach:
    1. Jarosław -Radawa- Jarosław. Krótki opis szlaku: Jarosław-Łazy Kostkowskie-prom Nielepkowice-Manasterz-Radawa-Wola Mołodycka-Zapałów-Laszki-Wietlin- Surochów-Jarosław. Kolor szlaku zielony. Całkowita długość 80 km.
    2. Jarosław-Radymno-Jarosław. Krótki opis szlaku: Jarosław ul. Panieńska-Munina-Kolonia Ostrów-Radymno Żwirowisko-Radymno- Łowce-Chłopice-Jarosław. Kolor szlaku: niebieski. Długość całkowita 43 km.
    3. Jarosław- Jodłówka- Jarosław. Krótki opis szlaku: Jarosław-Zarzecze-Hawłowice-Pruchnik-Jodłówka-Helusz-Węgierka-Rokietnica-Chłopice-Jarosław. Kolor szlaku: czerwony. Długość całkowita: 80 km

Rozliczenie projektu zgodnie z procedurą przekazano do Biura Polskiego Euroregionu Karpackiego, gdzie stwierdzono jego prawidłowość, a następnie w/w rozliczenie projektu przekazano do Władzy Wdrażającej Programy Współpracy Przygranicznej Phare przy MSWiA w Warszawie, gdzie również stwierdzono prawidłową realizację i rozliczenie projektu "Euroregionalne Trasy Rowerowe - na szlaku miast Jarosław - Użgorod".

Nazwa pozycji Kwota podana w fiszce projektu w EURO Kwota w PLN Kwota w EURO razem % zmiana wykorzystania w stosunku do fiszki ((kol.5/kol.2)-1x100) - nie więcej niż 10 % (z wyjątkiem poz.7 i 9, które nie podlegają zmianom)
wynagrodzenie kierownika projektu - odpowiedzialny za realizację projektu 2500 11157 2500 100,00%
podróże służbowe zagraniczne 420 1614,83 361,84 86,15%
krajowe podróże służbowe 60 21 4,71 7,85%
ekspert - osoba odpowiedzialna za opis tras rowerowych (strona polska) wykonał kierownik projektu 2350 0 0 0,00%
diety na delegacje sfinansowano przez stronę ukraińską 250 0 0 0,00%
2. Podróże        
Podróże zagraniczne 300 140,72 31,53 10,51%
koszty samochodu 800 2076,09 465,20 58,15%
5.1 Publikacje        
5.1.1 Przewodnik po trasach rowerowych powiatu jarosławskiego i rejonu użgorodzkiego 2800 12040 2697,86 96,35%
5.1.2 Mapa turystyczna tras rowerowych po stronie polskiej i ukraińskiej 4000 17200 3854,08 96,35%
5.1.3 Ulotki informacyjno - promocyjne 1250 5375 1204,4 96,35%
5.2 Redakcja materiałów opracowanych przez ekspertów - autorów opisów tras 700 2700 605 86,43%
tłumaczenia 9300 29362,5 6579,39 70,75%
5.6.1 opracowanie, wykonanie i montaż tablic - banerów promocyjnych 3750 16300 3652,42 97,4
5.6.1 opracowanie, wykonanie i montaż tablic informacyjnych 4000 11080,3 2482,81 62,07%
5.6.3 opracowanie, wykonanie i montaż tabliczek kierunkowych 5000 18332,16 4107,77 94,09%
OGÓŁEM 37480 127399,6 28547,01 76,17%

 

Pan Janusz Ważny
Radny Rady Miasta


Odpowiadając na interpelację zgłoszoną podczas Sesji RM w dniu 28.12.2004 r. informuję, iż tabliczka z nazwą "Synów Pułku" została zdemontowana podczas wykonywanego w ostatnim czasie remontu muru granicznego Klasztoru oo. Reformatów. Pomimo naszych interwencji wykonawca robót remontowych muru nie przywrócił tabliczki (ostatnio brak z nim kontaktu), została zamówiona nowa tabliczka w zakładzie emalierskim. Montaż nastąpi niezwłocznie po jej wykonaniu, nie później niż do 31.01.2005r.


Pan Marian Janusz
Przewodniczący Rady Miasta


W odpowiedzi na zgłoszone na Sesji RM w dniu 28.12.2004 r. zapytanie Wiceprzewodniczącego p. Jana Waltera w sprawie kształtowania się zatrudnienia w UM Jarosławia w okresie od grudnia 2002 do grudnia 2004 r. informuję, że przeciętny stan zatrudnienia wynosił: 2002- 118 etatów, 2003 - 120 etatów, 2004 - 124 etaty. Liczba osób zatrudnionych na dzień 31 grudnia w roku: 2002-119 osób, 2003-112 osób, 2004-131 osób; w tym w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych przeciętna liczba zatrudnionych wynosiła w roku: 2002 - pół etatu, 2003 - 2 osoby miesięcznie, 2004 - 7 osób miesięcznie. Powyższe dane pochodzą ze sprawozdań statystycznych o zatrudnieniu i wynagrodzeniu w Urzędzie Miasta, przedkładanych co roku do Urzędu Statystycznego.


Pan Stanisław Misiąg
Radny Rady Miasta


Odpowiadając na wniosek zgłoszony w imieniu mieszkańców Kolonii Oficerskiej podczas Sesji RM w dniu 28.12.2004 r. dot. ustawienia koszy na śmieci informuję, iż zgodnie z prawem obowiązki utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych należą do zarządcy drogi. Wymagania dotyczące ilości i rozmieszczenia urządzeń do zbierania odpadów określone są w regulaminie wprowadzonym do stosowania Uchwałą Nr 106/XII/03 RM Jarosławia. Dla terenów użyteczności publicznej rozmieszczenie ulicznych koszy na śmieci powinno być wyznaczone obecnością infrastruktury (np. przejścia dla pieszych, zatoki samochodowe) oraz być proporcjonalne do natężenia ruchu, przy czym jako wyznacznik do określenia ilości koszy ulicznych przyjmuje się gęstość ich rozmieszczenia (w centrum średnio co 100 m), dla pozostałych terenów według potrzeb. Ważniejsze, a zatem bardziej ruchliwe drogi na terenie miasta (na Kolonii Oficerskiej również) są drogami krajowymi, wojewódzkimi, powiatowymi i do zarządców tych dróg należy obowiązek dbania o porządek. W związku z tym wystąpiłem pisemnie w dniu 23.11.2004 r. do wszystkich zarządców dróg o staranniejsze wykonywanie obowiązków w zakresie utrzymania dróg na terenie miasta Jarosławia. Zwróciłem się ponadto do Rady Powiatu i reprezentującego rejon jarosławski Radnego Sejmiku Woj. Podkarpackiego z prośbą o podjęcie działań zmierzających do zwiększenia środków finansowych w budżetach zarządców dróg z przeznaczeniem na ich bieżące utrzymanie, na mocy stosownych umów, zawartych pomiędzy przedsiębiorcami użytkującymi przystanek, a firmą sprzątającą. Nieprzestrzeganie zasad utrzymania czystości i porządku lub nie wypełnienie nałożonych obowiązków wynikających z ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i Uchwały Rady Miasta podlega karze grzywny.

Należy też wspomnieć, iż kosze umieszczane na terenie miasta są nagminnie niszczone, dlatego też dużym problemem jest utrzymanie ich w należytym stanie technicznym. W miejscach mniej uczęszczanych poza centrum miasta, problem ten jeszcze się pogłębia. Na terenie Kolonii Oficerskiej przykładem takim może być systematyczne i  nagminne niszczenie słupa ogłoszeniowego.

Burmistrz Miasta Jarosławia
Janusz Dąbrowski
Numery archiwalne
Kwiecień 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30