Strona główna » Nasze wydawnictwa » marzec, nr 3 (123) / 2003 » Różne
Bądź na bieżąco z informacjami z Jarosławia, zostaw nam swój e-mail:

Nasze wydawnictwa

marzec, nr 3 (123) / 2003

Co dalej z komunikacją na Rynku?

Dwie godziny trwała dyskusja na temat planowanego wprowadzenia ograniczenia możliwości poruszania się samochodów i parkowania ich na terenie Rynku oraz przyległych ulic. Na spotkanie w dniu 27 lutego 2003 r Burmistrz Miasta Janusz Dąbrowski i jego zastępca Marian Muzyczka zaprosili m.in. środowisko artystyczne, przedstawicieli policji, muzeum, Stowarzyszenia Miłośników Jarosławia, PSS "Społem", a także przewodników turystycznych i radnych Rady Miasta.

Na wstępie Burmistrz przedstawił obecną sytuację i konieczność egzekwowania obowiązującej organizacji ruchu tzn. postój samochodów tylko w miejscach do tego wyznaczonych. Zaprezentował 4 wersje rozwiązań zmierzających do wyprowadzenia ruchu z Rynku: od wersji likwidacji parkingów wokół Ratusza, pl. Św. Michała i przy Hali Targowej przy pozostawieniu ruchu kołowego bez zmian; aż do wyłączenia Starego Miasta z ruchu kołowego w godzinach 9.00 - 20.00. Burmistrz nawiązał do rozmów w dniu 7 grudnia ub. r. z ludźmi, którzy prowadzą działalność gospodarczą na tym terenie: zdania były podzielone.

Nikt z obecnych podczas tego spotkania nie zgłosił sprzeciwu do planów wyprowadzenia ruchu. Były jednak podnoszone zastrzeżenia, by termin realizacji rozłożyć na dłuższy okres. Zwracano również uwagę na konieczność wyznaczenia nowych miejsc parkingowych. Należy także rozwiązać problem dostawy towarów do sklepów w Rynku. Jarosławscy artyści natomiast marzą o tym, by Rynek stał się centrum kulturalnym i miejscem atrakcyjnym dla turystów. Ważnym argumentem jest zagrożenie dla zabytków Starego Miasta, które pod wpływem wstrząsów ulegają zniszczeniu. Potwierdził to zarówno Jarosław Orłowski Dyrektor Muzeum jak i Wojciech Kozak konserwator zabytków, Stanisław Lenar artysta rzeźbiarz oraz członkowie Jarosławskiego Koła Przewodników Turystycznych i Pilotów Wycieczek.

Ponieważ Rada Miasta podjęła uchwałę w sprawie opracowania zagospodarowania Starego Miasta zostanie ogłoszony konkurs. Burmistrz Miasta zaprasza do debaty na ten temat w dniu 25 marca o godz. 15-tej w Sali Narad Urzędu Miasta, II piętro, pokój 26.

 

Poniżej publikujemy zalety i wady wyprowadzenia ruchu kołowego w wersji 1 i 2.

Wersja 1

zalety wady
  • zahamowanie destrukcyjnego oddziaływania ruchu samochodowego na podziemia i zabytkowe kamienice
  • udostępnienie całego rynku dla turystów i działalności kulturalnej
  • spietrzenie się ruchu drogowego na ulicach sasiednich i głównych miasta
  • utrudnienia w dostawie towarów do placówek handlowych i usługowych


Wersja 2

zalety wady
  • zahamowanie destrukcyjnego oddziaływania ruchu drogowego na kamienicę Orsettich
  • udostępnienie części Rynku dla turystów i dla działalności kulturalnej
  • pozostawienie przejazdu (skótu) przez Rynek co nie spowoduje spietrzenia ruchu drogowego na ulicach sąsiednich i głównych miasta
  • spietrzenie się ruchu drogowego na północnej i wschodniej jezdni Rynku oraz na ul. Kasztelańskiej, co będzie powodować dalszą destrukcję podziemi i zabytkowych kamienic w tej części rynku
  • utrudnienia w dostawie towarów do placówek handlowych i usługowych w południowej i zachodzniej części rynku

 

Numery archiwalne
Wrzesień 2019
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30