Strona główna » Nasze wydawnictwa » luty-marzec, nr 3-4 (110-111) / 2002 » Różne
Bądź na bieżąco z informacjami z Jarosławia, zostaw nam swój e-mail:

Nasze wydawnictwa

luty-marzec, nr 3-4 (110-111) / 2002

Tworzenie produktów turystycznych

"Za mało zwraca się uwagę na rozwój turystyki miasta i regionu" - powiedział 8 lutego 2002 r. Burmistrz Miasta Jan Gilowski podczas spotkania z przedstawicielami branży hotelarskiej, gastronomicznej i turystycznej. "Władzom miasta bardzo zależy na promowaniu naszego terenu. Chcemy uaktywnić wszystkich, którzy mają wpływ na rozwój turystyki i mogą mieć z niej konkretne zyski. Dla mieszkańców zaś jest to również źródło zatrudnienia" - dodał. Gospodarzem i inicjatorem posiedzenia był członek Zarządu Miasta Andrzej Wyczawski, który zachęcał do współpracy: "Działając wspólnie możemy wykreować coś, co się nazywa produktem turystycznym". Do udziału w debacie zaproszony został Michał Bucholz - doradca Polskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie oraz Ryszard Rabski z Centrum Informacji Turystycznej w Przemyślu. Michał Bucholz starał się zmobilizować do kreatywnego myślenia w celu utworzenia takiej atrakcji, która przyciągnie turystów. Jako przykład podał jeden z najbardziej zacofanych regionów Europy w latach sześćdziesiątych - Tyrol, dla którego obecnie najważniejszą gałęzią gospodarki stała się turystyka. "Samorząd nie jest organizatorem turystyki, ma natomiast stwarzać warunki, żeby każdy prowadzący działalność gospodarczą odnalazł swoje miejsce w całym procesie organizowania form czynnego wypoczynku" - wyjaśniał. Podkreślił, że dla Jarosławia dużą szansą jest bliskość granicy i związany z nią ruch tranzytowy. Podczas dyskusji pojawiły się stwierdzenia, że planowane działania proturystyczne przyniosą sukces w korelacji Jarosławia z powiatem i z sąsiednimi, atrakcyjnymi miastami.

Kolejne spotkanie odbyło się 21 lutego br. Tym razem dyskutowano nad przygotowaniem do uczestnictwa miasta w Targach Turystycznych, które odbędą się w Krakowie 12 kwietnia 2002 r. Ustalono terminy przekazania podstawowych danych o bazie hotelowej, gastronomicznej, turystycznej, obsłudze przewodników itp., które znajdą się w publikacjach przygotowywanych na stoisko Urzędu Miasta. Będzie to również źródło niezbędnych informacji do umieszczenia na stronie internetowej www.jaroslaw.pl.

Zofia Krzanowska
Numery archiwalne
Wrzesień 2019
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30