Strona główna » Nasze wydawnictwa » luty, nr 2 (86) / 2000 » Różne
Bądź na bieżąco z informacjami z Jarosławia, zostaw nam swój e-mail:

Nasze wydawnictwa

luty, nr 2 (86) / 2000

Strona 4
SPRAWOZDANIE z pracy Zarządu Miasta Jarosławia za 1999 rok

Zarząd Miasta obradował na 56 posiedzeniach, podczas których podjął 272 uchwały Zarządu oraz przygotował 227 projektów uchwał, które zostały przedłożone pod obrady Rady Miasta.

Krótkie podsumowanie spraw:
1/ sprawy z zakresu gospodarki mieniem i mieszkalnictwa

W 1999 r. nabyto na rzecz Gminy Miejskiej Jarosław pod zasób gruntów komunalnych powierzchnię 2,5824 ha za kwotę 553.394.zł. Wydzierżawiono grunt o pow. 0,0486 ha pod boisko sportowe przy SP Nr 6 przy ul. Spytka.
Wpłynęło 44 sprawy dotyczące zamiany, darowizny, nabycia nieruchomości na rzecz miasta - przygotowano dokumentację terenowo-prawną.
Grunty stanowiące własność Gminy, których położenie w planie ogólnym nie pozwala na sprzedaż są wydzierżawione, obiekty na nich zlokalizowane są wybudowane na warunkach tymczasowych. Na te grunty o pow. 7,3514 ha zawartych zostało 450 umów dzierżawnych. Dochody z tego tytułu za ub. rok wynoszą 253.599.zł.
Wpłynęło 130 wniosków o wykup lokali mieszkalnych, sprzedano 119 na kwotę 823.564.zł. Wykonano 10 podziałów technicznych budynków na lokale mieszkalne, uzyskano 6 zaświadczeń o samodzielności lokali ze Starostwa.
W ubiegłym roku sprzedano w drodze przetargu grunty o pow. 0,1486 ha na kwotę 35.532.zł. Nieruchomości nie stanowiące odrębnych działek budowlanych zbyto w drodze bezprzetargowej. Dokonano darowizny części gruntu o pow. 0,0115 ha na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych - przebudowa skrzyżowania. Ogłoszono przetargi na wyceny lokali mieszkalnych, ceny nieruchomości gruntowych, budynków i innych urządzeń stanowiących własność miasta oraz wyceny podziałów nieruchomości.
Na liście przydziałów mieszkań na lata 1999/2000 umieszczono nazwiska 49 rodzin spośród 300 wniosków. W ub. roku przydzielono 14 mieszkań, dokonano 7 zamian, zrealizowano 6 wyroków sądowych, przyznano 21 osobom powierzchnie strychowe do adaptacji na lokale mieszkalne.
Przyznano 15.848 dodatków mieszkaniowych na łączną kwotę 1.904.514.zł (por. Biuletyn Nr 1 (85).
2/ sprawy z zakresu geodezji, rolnictwa i ochrony środowiska
W 1999 r. powierzchnia gruntów komunalnych wzrosła o 1,9164 ha. Obecnie wynosi ona ogółem 141,2660 ha. Wojewoda wydał 49 decyzji komunalizacyjnych. Dla rozpoznania stanu własności sprawdzono wpisy w 300 księgach wieczystych i sporządzono 159 wniosków o wpis prawa własności Gminy Miejskiej. Dokonano przekształceń prawa wieczystego użytkowania w prawo własności dla 101 działek budowlanych, 20 garaży. Wydano 81 decyzji dot. podziału nieruchomości, w trakcie załatwienia pozostaje 17 spraw, wydano 60 zaświadczeń o nadaniu numerów porządkowych dla nowo wybudowanych domów, udzielono 103 zgody na wejście w teren, zawarto 10 umów dzierżawy na pow. 4 ha z PFZ, sporządzono dla Agencji Własności Rolnej SP aktualny wykaz dzierżawców, sporządzono dokumentację na sprzedaż 2 ha Zasobu. W zakresie działania wydziału znajduje się 760 gospodarstw rolnych obejmujących 2581 ha. Wydano 33 zaświadczenia o latach pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych, sporządzono 66 zeznań świadków. W zakresie gospodarki odpadami przeprowadzono 62 sprawy, wydano 24 decyzje i 12 postanowień, wydano 40 decyzji w sprawie ochrony zieleni, 7 zezwoleń na pobór kruszywa.
3/ sprawy z zakresu działania urbanistyki i architektury
Prowadzono działania związane ze sporządzeniem 12 miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w ub. roku dokonano uzgodnień z właściwymi organami 6 projektów dla obszarów ulic: Szczytniańska, Starosanowa /str. zachodnia/, Dojazdowa i Starosanowa, Starosanowa /str. wsch./, Fredry i Kielara oraz Dojazdowa /str.półn./. Łącznie wydano 345 decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, 110 opinii projektów inwestycyjnych, 154 zaświadczeń urbanistycznych dla potrzeb notarialnych, 56 opinii projektów podziału nieruchomości.
4/ sprawy w dziedzinie rozwoju gospodarczego i infrastruktury technicznej
Prowadzono obsługę finansowo-rozliczeniową dla inwestycji ZUW /dofinansowanie ze środków centralnych/, współpracę z inwestorem zastępczym w zakresie realizacji inwestycji os. Sterańczaka i Cegielniana, wodociąg Łazy Kostkowskie, Kruhel Pawłosiowski. Przygotowano wnioski i materiały o pożyczkę na kolektor ogólnospławny "W", kanalizację w ul. Pełkińskiej i Pogodnej, z funduszu ISPA na zadanie "oczyszczalnia ścieków", opracowano zamierzenia inwestycyjne miasta do strategii woj. podkarpackiego.
Koordynowano prace związane z przebudową skrzyżowania ulic: Jana Pawła II, Grunwaldzka, Kraszewskiego i Słowackiego, opracowano wspólnie z zarządcą dróg krajowych koncepcję obwodnicy, przygotowano dokumentację w zakresie realizacji budynku komunalnego, ustalono zakres rzeczowy i rozpoczęto prace projektowe kanalizacji w dzielnicy Misztale i na os. Sterańczaka.
Wydano 46 decyzji na zajęcie pasa drogowego, zorganizowano przetarg na zimowe utrzymanie dróg miejskich, wykonano przeglądy wiosenne wszystkich zarządzanych dróg. Przygotowano i przeprowadzono 18 przetargów na zadania inwestycyjne. Skontrolowano łącznie 2.256 punktów oświetleniowych, wykonano oświetlenie ulic: Grodziszczańskiej, Sanowej, Pawłosiowskiej, Krakowskiej.
Przygotowano i przeprowadzono przetarg na: oczyszczanie miasta - usługi wykonuje PGKiM Sp. z o.o., prowadzenie administracji i utrzymanie czystości na cmentarzach - wykonawcą usług jest przedsiębiorstwo komunalne.
Prowadzono bieżącą kontrolę i nadzór inwestorski nad utrzymaniem urządzeń wodno-kanalizacyjnych, nadzorowano prace związane z utrzymaniem zieleni miejskiej.
5/ zadania z zakresu kultury, sportu i turystyki
W styczniu i lutym ub. roku przygotowano całość spraw związanych z wdrożeniem reformy oświaty. Przygotowano 5 projektów uchwał dot. ustalenia obwodów gimnazjów, 5 projektów uchwał o założeniu gimnazjów, 3 projekty o likwidacji szkół podstawowych oraz 7 projektów dot. przekształcenia dotychczasowych szkół ośmioklasowych w sześcioklasowe szkoły podstawowe.
Przygotowano również 14 uchwał Zarządu m.in. w spr. powierzenia stanowisk dyrektora, ogłoszenia konkursu na dyrektorów, zatrudnienia nauczycieli-bibliotekarzy, ustalenia wysokości nagrody burmistrza, zlecenia MZK dowozu dzieci do SP-9 i G-3. Zakupiono dla szkół programy komputerowe, ubezpieczono budynki szkolne i przedszkolne, zorganizowano akcję sprzątanie świata, zakupiono podręczniki szkolne dla dzieci z rodzin najuboższych.
W przedszkolach miejskich przeprowadzono analizę frekwencji oraz udzielanych ulg przez dyrektorów przedszkoli. Przygotowano 2 projekty uchwał zmieniających wysokość opłaty stałej za świadczenia w przedszkolach wraz ze zmianą zasad udzielania ulg.
W dziedzinie kultury i sportu współorganizowano m.in.: Festiwal Kolęd i Pastorałek, Małą Kapelę Gorących Serc, halowy turniej piłki nożnej, memoriał im. Leszka Gduli, turnieje koszykówki ulicznej, mistrzostwa szkół podstawowych "Młodość bez nałogów", zlot motocykli ciężkich, przegląd teatrów ulicznych, turniej tańca towarzyskiego, Jarmark Muzyki Country, festiwal Muzyka Dawna, zawody rowerowe, turniej służb mundurowych, wręczenie nagród "Jarosławy 99". Wydano publikacje dotyczące miasta.
6/ sprawy w zakresie ewidencji działalności gospodarczej Ogółem wydano 899 zaświadczeń na kwotę 20.655 zł, ponadto o wykreśleniu z ewidencji wydano 320 decyzji. Zezwolenia na przewóz osób taksówkami osobowymi uzyskało 15 osób. Na handel obwoźny wydano ogółem 345 zezwoleń na kwotę 35 tys. zł., natomiast na alkohol 154 zezwolenia na kwotę ok. 72 tys. zł. Przeprowadzono 17 kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych.
Burmistrz Miasta Jarosławia
Jan Gilowski

Sprawozdania z wykonania zadań z poszczególnych wydziałów za 1999 rok znajdują się w Wydz. Obsługi Rady Miasta.
Numery archiwalne
Kwiecień 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30