Strona główna » Na bieżąco » Aktualności / wydarzenia » Archiwum » 2008 » Luty
Bądź na bieżąco z informacjami z Jarosławia, zostaw nam swój e-mail:

Aktualności / wydarzenia

Sobotnie spotkania z fantastyką

Kolejna sobota, kolejna przygoda w świecie fantasy, w świecie pełnym tajemniczości i przygody, świecie, który rządzi się swoimi prawami, świecie, który zagościł w Miejskim Ośrodku Kultury w Jarosławiu. "Między snem a jawą, między fantastyką a rzeczywistością"- tak właśnie było podczas prelekcji, które młodzi pasjonaci wygłaszali w sobotę 9.02.2008r.
Games Room. | Fot.  Paweł Wolontkowski
Games Room.
Fot. Paweł Wolontkowski
Games Room. | Fot.  Paweł Wolontkowski
Games Room.
Fot. Paweł Wolontkowski
Prelekcje. | Fot.  Paweł Wolontkowski
Prelekcje.
Fot. Paweł Wolontkowski
 

Prelekcję „Genealogia smoka" dotyczącą smoków jako istot baśniowych - ich wizerunków w różnych kulturach, znaczeniu symbolicznym, a także występowaniu w książkach i filmach wygłosił Krystian Wingert.

Elfy u Tolkiena stanowią jedną z najpiękniejszych ras w Śródziemiu. Jaką pełnią funkcję, dlaczego wyglądają tak, jak wyglądają? Na te i inne pytania  odpowiadała Ewa Gogół w prelekcji „Elfy. Genealogia u Tolkiena".

W wielu pozycjach literackich krasnoludy i elfy są sobie wrogie. Widać to na przykładzie sporu Gimlego i Legolasa we Władcy Pierścieni. Dlaczego dwie najstarsze baśniowe rasy są sobie wrogie? Prelekcja Michała Duliana i Damiana Ziemby „Elfy vs krasnoludy, czyli spór o brodę" przygotowana była na podstawie świata gier Warhammer.

Kolejny temat „Mitologie świata" przygotował Przemysław „Sarevok" Wolanin. Niejakie dziecko Baala i mieszkaniec miasta o nazwie Wrota  Baldura przybliżył nam postaci, które źródłowo pochodzą z mitologii różnych części świata.

Odbył się też konkurs wiedzy o literaturze J.R.R. Tolkiena, przygotowany przez Jerzego Jartyma, podczas którego uczestnicy wykazali się dużą znajomością tematu.

Gry wyobraźni stanowią doskonałą formę zabawy i rozwijania własnych zainteresowań. Pozwalają wcielić się w postać bohatera przemierzającego wyimaginowany świat i przeżywającego wspaniałe przygody. A wszystko to bez wychodzenia z domu i włączania komputera. O tym mówił Piotr Durbajło w wykładzie „Na początku była wyobraźnia. . ."

Ponadto można było wykorzystać swoje nadprzyrodzone umiejętności w pokoju gier, gdzie wielu śmiałków konkurowało ze sobą grając w gry planszowe i karciane udostępnione przez grupę. Pod zastaw dowodu tożsamości można było  także  wypożyczyć na kilka godzin grę, a jeśli zaistniała potrzeba, skorzystać z pomocy doświadczonego gracza, który wyjaśniał zasady.

Paweł Wolontkowski
Wydział Kultury, Turystyki i Promocji
(11.02.2008 | aktualizacja 11.02.2008 13:34)
Archiwum
Marzec 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31