Strona główna » Nasze wydawnictwa » Kwiecień-Maj, nr 4-5 (186-187) / 2008 » Raport 2007
Bądź na bieżąco z informacjami z Jarosławia, zostaw nam swój e-mail:

Nasze wydawnictwa

Kwiecień-Maj, nr 4-5 (186-187) / 2008

Szanowni Mieszkańcy Jarosławia

Minęło 1,5 roku czteroletniej kadencji obecnego samorządu, w którym objąłem funkcję Burmistrza Miasta Jarosławia. Z uwagi na powyższe pragnę przedstawić Państwu efekty mojej pracy w formie raportu za 2007 rok.
Działania podejmowane przez samorząd dotyczyły wielu sfer życia społecznego i gospodarczego. Określono najważniejsze ich priorytety i konsekwentnie realizowano.

Rozwój gospodarczy został oparty na skutecznie prowadzonej polityce proinwestycyjnej. Zostały zwiększone nakłady na inwestycje oświatowe i rozbudowę infrastruktury miejskiej, co w mojej ocenie w perspektywie kolejnych lat pozytywnie wpłynie na zwiększenie tempa rozwoju Jarosławia.

Zadania gminne, inwestycyjne realizowane były z zakresu: infrastruktury technicznej, ochrony środowiska, budownictwa komunalnego oraz oświatowo-sportowego. Podejmując działania opieraliśmy się na konkretnych dokumentach, tj.: Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, Gminnym Programie Opieki nad Zabytkami Miasta Jarosławia na lata 2007-2011 oraz Planie rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych na lata 2007-2013.
Do grupy zadań na płaszczyźnie ogólnospołecznej weszły: bezpieczeństwo publiczne - Program „Bezpieczny Jarosław", kultura, pomoc społeczna, ochrona zdrowia i administracja.

Realizowane zadania finansowane były ze środków publicznych zabezpieczonych na ten cel w budżecie miasta oraz ze środków pozyskanych z funduszy unijnych. Dofinansowanie zewnętrzne pozwoliło uzupełnić budżet i podjąć nowe inwestycje. Akceptację unijną otrzymały duże projekty inwestycyjne, tj.: budowa szkolnych sal gimnastycznych oraz kanalizacji miejskiej - projekt pn. „Ochrona Zasobów Wodnych - kanalizacja sanitarna dla Jarosławia etap 1-3". W kolejnych latach możliwość skorzystania przez samorząd z funduszy unijnych będzie większa, z uwagi na fakt zaistnienia nowych programów stwarzających szansę dla rozwoju regionów słabiej rozwiniętych, np.: Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej oraz programy regionalne.

Działania prowadzone przez samorząd miejski w roku ubiegłym, docenione zostały przez Krajową Izbę Gospodarczą, która wyróżniła nasze miasto za podejmowane efektywne przedsięwzięcia na rzecz pozyskiwania nowych inwestorów. Miasto otrzymało dwa wyróżnienia: tytuł Gmina Fair Play 2007 oraz honorowe wyróżnienie w kategorii średnich miast przyznane przez Kapitułę Konkursu Gmina Fair Play. Warto dodać, że sukcesy odnoszą również instytucje podlegające pod Gminę Miejską Jarosław. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Jarosławiu otrzymało Brylantowy Klucz 2007 w kategorii Zarządca Nieruchomości. Konkurs zorganizowany został przez Podkarpackie Stowarzyszenie Zarządców Nieruchomości.
Jednym z ważnych elementów budowy pozytywnego wizerunku miasta była dynamicznie rozwijająca się współpraca z miastami partnerskimi, organizacja licznych konferencji i spotkań, wzajemna promocja na targach turystycznych oraz działalność promocyjno-wydawnicza.
Podsumowując ubiegły rok, pragnę przypomnieć wydarzenia kulturalno-promocyjne, które przyczyniły się do promocji medialnej Jarosławia na skalę ogólnopolską i międzynarodową. Jarosław to magiczne miasto. Realizowane były programy, tj.: TVP 1 „Kawa czy herbata", Polskie Radio 1 „Lato z Radiem", TVN24 „Pogoda na żywo" oraz film promocyjny TVN „Jarosław w Dolinie Sanu" w ramach podróży z Meteo. XV Międzynarodowy Festiwal Muzyki Dawnej pt. „Pieśń Naszych Korzeni" transmitowany był przez Polskie Radio Rzeszów S.A. o zasięgu regionalnym. Warto dodać, że reżyser światowej sławy Andrzej Wajda zauroczony starówką jarosławską ujął cząstkę Jarosławia w kadrze filmu „KATYŃ".
Jestem zwolennikiem wielopłaszczyznowej promocji miasta. Przez najbliższe lata będę kontynuował rozpoczęte działania. Dołożę starań, aby umiejętnie wykorzystać walory turystyczne i zabytkowe Jarosławia, stanowiące o jego atrakcyjności. Stworzę takie warunki, które przysporzą miastu korzyści materialnych do dalszego rozwoju. Promocja miasta jest istotnym elementem przyciągania inwestorów, którzy przyczyniają się do zmniejszenia poziomu bezrobocia wśród społeczności lokalnej.

Burmistrz Miasta Jarosławia
Numery archiwalne
Marzec 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31