Strona główna » Nasze wydawnictwa » Kwiecień-Maj, nr 4-5 (186-187) / 2008 » Raport 2007
Bądź na bieżąco z informacjami z Jarosławia, zostaw nam swój e-mail:

Nasze wydawnictwa

Kwiecień-Maj, nr 4-5 (186-187) / 2008

WIELKIE WYDARZENIA KULTURALNE I PROMOCYJNE

Ubiegły rok obfitował w wyjątkowe wydarzenia kulturalne i promocyjne dla miasta.

Burmistrz Miasta Jarosławia dbając o rozwój kulturalny mieszkańców oraz promocję miasta na skalę ogólnopolską i międzynarodową realizował założone cele z sukcesem.

Wspierano finansowo działalność placówek i organizacji artystycznych, w tym organizację festiwali, np. XV Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej „Pieśń Naszych Korzeni"; plenerów, np. pleneru malarskiego „Pejzaż miejski i wiejski w architekturze"; występów w ramach: „Majówki", „Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy", „Juwenaliów" i koncertów, np. Koncertu Wiolonczelowego w Jarosławskich Podziemiach, koncertu Konstantego A. Kulki w Bazylice oo.Dominikanów.
Realizowano imprezy kulturalne, które zapisały się w kalendarium imprez miasta: Dni Jarosławia, Jarmark Artystyczno - Kulinarny, Dzień Piosenki Biesiadnej, Jarosławska Noc Poezji, Jarosławy 2007. Włodarzowi Jarosławia udało się skutecznie zainteresować naszym miastem media ogólnopolskie. Zaproszenie przyjęły stacje telewizyjne i radiowe z programami: TVP 1 „Kawa czy herbata", Polskie Radio 1 „Lato z Radiem", TVN24 „Pogoda na żywo" z Jarosławia. TVN w ramach podróży z METEO zrealizowała w naszym mieście film promocyjny pt.„Jarosław w Dolinie Sanu".
Ważnym elementem promocji miasta na skalę międzynarodową był udział Jarosławia w Międzynarodowych Targach Turystycznych REGIONTOUR 2007 r. w Brnie, XII Międzynarodowych Targach Turystycznych SLOVAKIATOUR 2007 r. w Bratysławie oraz 17 Krakowskim Salonie Turystycznym. Celem przedsięwzięć było zaprezentowanie walorów kulturalno-turystycznych Jarosławia oraz przyciąganie nowych inwestorów.

Mając na względzie rolę jaką pełnią działania promocyjne dla rozwoju turystycznego czy gospodarczego miasta zacieśniono współpracę z zagranicznymi miastami partnerskimi poprzez realizowanie projektów gospodarczych oraz podejmowanie nowych przedsięwzięć ponadregionalnych. Najważniejsze z działań:

  • realizacja projektu „Jarosław-Humenne. Wspólna oferta gospodarcza". W ramach projektu przeszkolono przedsiębiorców polskich i słowackich.
  • w ramach projektu „Sieć Miast Euroregionu Karpackiego - budowa instytucji" zorganizowano konferencję i wystawę pt.: „Potencjał Gospodarczy Miast Euroregionu Karpackiego" oraz dokonano otwarcia Biura Sieci Miast.
Na zaproszenie Burmistrza Miasta Jarosławia Andrzeja Wyczawskiego w 2007 r. Jarosław odwiedzili szefowie placówek dyplomatycznych, m.in: Ambasador Stanów Zjednoczonych Victor Ashe oraz znani przedstawiciele świata filmu i ogólnopolskich mediów, a wśród nich: reżyser Andrzej Wajda, Katarzyna Nazarewicz z TVP1, Omena Mensah - Pogodynka z TVN 24, Sława Bieńczycka z Polskiego Radia 1.
Andrzej Wajda zauroczony starówką jarosławską uwiecznił ją w filmie „Katyń", za co włodarz Jarosławia nagrodził reżysera Honorową Nagrodą Burmistrza Miasta Jarosławia „JAROSŁAWEM 2007" w kategorii: Promocja Miasta.
Numery archiwalne
Marzec 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31